Academy.it

اعضا
  • تعداد ارسال ها

    5
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

1 معمولی

درباره Academy.it

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  1. درمورد ابزار تجزیه و تحلیل گوگل مشکلات مختلفی گزارش شده و جدای از مسائل فنی برای ما ایرانی ها مشکل تحریم هم وجود داره. اما Google Analytics به دو دلیل اصلی هنوز محبوب مونده : اول اینکه رایگانه! البته تا وقتی که بازدیدی نزدیک به 10 میلیون بازدید صفحه در ماه داشته باشید! بعد از اون باید سالیانه 150,000 دلار پرداخت کنید. و ثانیا امکانات فراوانی دارد که بصورت منظم توسعه داده می شوند. اما اگر بدلایل مختلف فنی و غیر فنی نخواهید از ابزار گوگل استفاده کنید, چطور؟ بیایید نگاهی به جایگزین های ابزار Google Analytics بیاندازیم. Clicky یکی از مشکلاتی که ابزار گوگل داره اینه که رابط کاربری ساده ای نداره که بشه به راحتی داخل ابزار پیمایش کرد. و وقتی که رابط کاربری تغییر میکنه زیر مجموعه هایش هم تغییر می کنند و کاربر مجبور وقت بگذاره و رابط جدید رو یاد بگیره. Clicky یک ابزار با رابط کاربری سادست که حتی با موبایل هم میشه ابزار رو پیمایش کرد. شروع کار باهاش مثل ابزار گوگل میمونه و باید یک تکه کد داخل سایت وارد کنید. همچنین براش پلاگین هایی از cms های مختلف وجود داره. قابلیت ها : تجزیه و تحلیل در لحظه نمایش گزارش کاربران Tracking قابل سفارشی سازی قابلیت های پیشرفته مثل تست و ردیابی هدف دار (پرداخت ماهانه 10 دلار) Piwik Piwik هم یک پکیج ساده برای تجزیه و تحلیل هست. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد, راه اندازیش به راحتی قرار دادن یک تکه کد داخل وبسایت نیست. شما باید این برنامه رو داخل سرورتون نصب کنید و بعد از نصب با استفاده آموزش موجود راه اندازیش کنید. قابلیت ها : داشبورد قابل سفارشی سازی نمایش اطلاعات جزئی بازدیدکنندگان ردیابی هدف دار مرجع دانلود پلاگین ها (رایگان) Gauges این هم یکی دیگر از ابزارهای مقرون به صرفست که میتونه جایگزین ابزار گوگل بشه. Gauges هم یک قطعه کد تحویل میده که باید در تمام صفحات وبسایت تون قرار بدید. ایده ای این ابزار اینه که اطلاعات مفید رو به ساده ترین شکل به نمایش بگذاره. قابلیت ها : تجزیه و تحلیل در لحظه استفاده ی راحت پشتیبانی نمایش در موبایل API موجود Mixpanel ادامه....
  2. چه چیزی بهتر از یک ابزار SEO فوق العاده هست؟ یک ابزار فوق العاده که رایگانم هست. در این مقاله به لیستی از ابزارهای رایگان SEO اشاره می کنیم که میتونند بسیار به کارمون بیان. و درعین حال که استفاده از چندین ابزار برای بهبود SEO وسایتتون مفید هست, باید تلاش کنید از تمام پتانسیل هر ابزار استفاده کنید. به همین دلیل من چندین لینک اضافی و نکته برای شروع کار مطرح کردم. 10 - GTMetrix مدیریت اینکه سرعت بارگذاری صفحه شما چطور باشه, به خوبی UX, تاثیر زیادی روی SEO داره. GEOMetrix یک ابزار برای تخمین سرعت بارگذاری یک صفحه و تشخیص کارهایی که برای بهبود نیازه هست, پس شما در آینده میدونید چطور سایت رو صیقل بدید. ابزارهای دیگری وجود دارند اما این یکی هم کامله و هم user-friendly. 9 - Web Developer Toolbar ابزار Web Developer Toolbar یک گیره به هنگام فاز فنی بررسی SEO هست. این به شما اجازه میده اطلاعات رو از CSS, Java Script, تصاویر, کوکی ها, ... پیدا یا غیرفعال کنید. شما میتونید از طریق این لینک بیشتر درمورد چگونگی استفاده از Web Developer Toolbar بدونید. 8 - Bultwith Bultwith همینطور که در اسمش آمده عمل میکنه. این یک ابزار ساخت پروفایل وبسایت هست که به شما میگه از چه تکنولوژی هایی برای ساخت سایتتون استفاده کردید. شما میتونید بدونید از چه CMS یا فریمورک هایی در سایت استفاده کردید, چه ابزارهای analytic روی سایت پیاده سازی شده و بیشتر. این یک ابزار عالی برای افرادیست که کارهای SEO انجام می دهند. 7 - Bing Webmaster Tool این یک ابزار نادیده گرفته شده و برادر Google Search Console هست. Bing Webmaster Tools یک راه عالی برای بررسی اینکه سایت شما چطور در Bing - که بیش از 20 درصد ترافیک جستجوها رو شامل میشه - کار میکنه. همچنین مزایای دیگری پشت Bing هست, مثل شاخص گذاری, crawling, بهینه سازی کلیدواژه های صفحه و سایر عناصری که میتونند در کارایی SEO سایت شما تاثیر بگذارند. 6 - Google و Bing واضحه که شامل کردن این دو در لیستمان کار اشتباهی نیست. موتورهای جستجو گوگل و Bing خودشان ابزارهای SEO مفیدی هستند. تسلط بر عملکرد موتورهای جستجو بخشی از تسلط بر SEO هست. با جادوی جستجو, شما میتونید میزان ثبت محتوا رو تخمین بزنید, رنکینگ کلیدواژه ها رو پیدا کنید یا لیست SERP رو آنالیز کنید. 5 - SEO Spider Tool این ابزار یک خزنده ی عالی وبسایت هست که شما میتونید اطلاعات زیادی در هر URL پیدا کنید. این رو دانلود کنید و از امکاناتش استفاده کنید. وقتی تمام اطلاعات رو ببینید سوالاتی به ذهنتون میرسه. این لینک ها بهتون کمک میکنه : راهنمای رسمی ابزار, 10 ویژگی SEO Spider ادامه....
  3. اخیرا تمایل طراحان وب به سمت طراحی برای موبایل و استفاده از گزینه های جذابی مثل اسکرول parallax سوق پیدا کرده. از طرفی وب سایت هایی با طراحی ضعیف باعث دور شدن کاربران از محیط وب شده. از صفحات کسل کننده ی homepage تا محتوای ضعیف, صفحه بندی اشتباه و خطاهای ناخواسته همگی تعدادی از مشکلاتی هستند که یک وبسایت خوب میتونه ازشون خودداری کنه. در ادامه ما به 10 اشتباه معمول در طراحی وب می پردازیم و راه جلوگیری از بروز این اشتباه ها رو مطرح می کنیم. 1 - شکست خوردن در واکنش گرا کردن سایت از اونجا که 40 درصد از جستجوهای مدرن از گوشی های هوشمند اتفاق میافته, داشتن یک وبسایت که بتونه براحتی در تمام دستگاه ها اجرا بشه, امر بسیار مهمی هست. با این حال تحقیقات نشان داده کمتر از 17 درصد از 876 میلیون وبسایت موجود در جهان با قابلیت واکنش گرایی طراحی شده اند. از اونجایی که طبق آپدیت جدید گوگل وقتی کاربری از طریق موبایل چیزی رو جستجو می کنه وبسایت های غیرواکنش گرا رتبه پایین تری دارند, این قضیه اهمیت بالایی برای کسب و کار افراد دارد. 2 - اعتماد به سرویس های رایگان سازنده وبسایت تعداد زیادی کمپانی اپلیکیشن های سازنده وبسایت بصورت drag-and-drop پیشنهاد می دهند که به کاربران اجازه میده کمتر از چند دقیقه یک وبسایت آماده کنند. مشکل اصلی با این نوع سرویس ها اینه که نحوه طراحیشون باعث میشه ده ها کد به back-end اضافه بشه و سایت کند بشه. بعد از مدتی ممکنه مشکلات اساسی تر و حتی خطاهای ناخواسته هم بوجو بیاد. همچنین درصورتی که محدودیت مالی ندارید, باید قالب های پولی خریداری کنید تا شاید اونچیزی که ایده آل هست رو بدست بیارید. 3 - فراموش کردن عناصر واقعی طراحی در بعضی از کسب و کارها با قرار دادن عناصر اضافی یا کم باعث شدند عناصر اصلی طراحی نادیده گرفته شوند. تنظیمات اضافی هم میتونه موجب ایجاد این مشکل شده و باعث بشه که خواننده از مشاهده ی محتوای اصلی گمراه شود. گرچه وبسایت هایی با ویژگی های طراحی پایین هم میتونند برای کاربران کسل کننده باشند, پس راه درست اینه که تعادل برقرار بشود. 4 - استفاده ی کم از هدر ها, سایدبار ها و فوتر ها مردم معمولا فکر می کنند که هدرها, فوتر ها و سایدبار ها بطور اختصاصی برای تبلیغات طراحی شدند. اما این اصلا خوب نیست که صفحه وب حجم زیادی از تبلیغات و بنرها رو نمایش بده, مخصوصا وقتی که محتوای کوچکی برای نمایش وجود داشته باشد. این بخش های میتونند برای پیمایش در وبسایت سفارشی بشوند و در کل کاربردهای مفیدتری داشته باشند. این حرف ما معنیش این نیست که گذاشتن تبلیغات در هدر سایت کار اشتباهیه, فقط بخاطر بسپارید که همیشه باید تعادل رو رعایت کنید. 5 - ثبت نکردن اطلاعات کاربران درحالی که بعضی از وبسایت ها ممکنه بیش از حد تبلیغات و بنر داشته باشند, برخی هم ساعت ها و پول ها زیادی خرج می کنند تا کاربران رو به سمت سایت خودشون جذب کنند, اما به هدفشون نمی رسند یا اگر کاربری جذب بشه در فروش شکست می خورند. شانس بسیار کمی وجود دارد که مشتری از دست رفته به سایت برگردد, این یعنی باید خیلی بیشتر هزینه کنید یا از استراتژی های دیگه استفاده کنید تا شاید کاربر از دست رفته به سایتتون برگرده. برخی از شرکت ها میلیون ها دلار در سال خرج این چرخه ی معیوب می کنند بدون اینکه اطلاعات کاربران را ثبت کنند. استراتژی های ساده ای مثل تخفیف محدود یا ارسال رایگان یا حتی قرعه کشی و دادن جوایز میتونه راهکارهای مفیدی برای جذب کاربران باشه. ادامه....
  4. در این مقاله می خواهیم درمورد تعدادی از قوانین و تعاریفی که میتونند طراحی وبسایت شما رو مدرن تر کنند, صحبت کنیم. این مقاله شامل 10 تعریف و قانونی که هر طراح وب باید در کارش استفاده کنه, هست. media@ @media screen and (max-width: 960px) { } تگ media@ فقط به شما اجازه نمیده که بطور مشخص استایل دهی رو برای صفحه ی وب انجام بدید, امروزه کوئری های media همراه ساخت صفحات واکنش گرا یا طراحی وبسایت بر اساس شرایط دستگاه مورد استفاده, هستند. با استفاده از کوئری media به همراه پراپرتی هایی مثل min-width شما میتونید عناصر صفحه ی وب رو به شکل بهتری و با توجه به شرایط موجود به نمایش کاربر در بیارید. background-size body { background: url(image.jpg) no-repeat; background-size: 100%; } یک پراپرتی فوق العاده از CSS3 هست که با پشتیبانی مرورگرهای معروف, گسترش پیدا کرده. اوایل استفاده از بک گراند ها با سایز مورد نظر و در مکان دلخواه بسیار سخت و شایدم غیرممکن بود اما امروزه با استفاده از یک خط کد میشه سایز بک گراند رو عوض کرد و به شکل دلخواه درآورد. با بهره بردن از این نکته میتونید بک گراند های تمام قد با افکت های تصویری بسازید. font-face@ @font-face { font-family: Blackout; src: url("assests/blackout.ttf") format("truetype"); } یکی از پراپرتی های CSS3 که درسال های اخیر باعث اتفاقات جذابی در بخش طراحی وب شده, font-face@ هست. این گزینه به شما امکان میده هر فونتی که مد نظرتون هست رو به راحتی با فرمت های مختلف و تنظیمات دلخواه در هر بخش از کد CSS استفاده کنید. از font-face@ استفاده کنید و از بین چندین هزار فونت رایگان, دلخواه تان را در صفحه ی وب قرار دهید. برای اینکار میتونید از سرویس هایی مثل Google Webfonts یا Typekit هم استفاده کنید. ;margin: 0 auto #container { margin: 0 auto; } تعریف margin: 0 auto یکی از نکات اولیه ای هست که شما باید برای سر و کله زدن با CSS بدانید. این شگفت انگیزه که هیچ تعریف خاصی برای وسط چین کردن یک عنصر به تعاریف css اضافه نشده. اما برای اینکار میتونید کد margin : 0 auto رو به عنصر مورد نظرتون اضافه کنید و اون رو در بلاک موجود وسط چین کنید. overflow:hidden .container { overflow: hidden; } راه های زیادی برای پاک کردن float ها وجود داره, اما یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای پاک کردن float ها, استفاده از overflow: hidden در container عنصری که float شده هست. این کد بار اضافی به استایل شما اضافه نمیکنه و در 90 درصد مواقع بدرستی کار می کنه. clearfix. ادامه... http://academyit.net/10-قانون-CSS-که-هر-طراح-وب-باید-بداند
  5. دوست من سلام ، شاید تو تصمیم داشته باشی توی طراحی سایت یه حرفه ای تمام عیار باشی! این کار خیلی سختی نیست ، میتونی به بهترین این رشته تبدیل بشی و اونقدر واسه خودت رزومه خوبی جمع بکنی که از شدت کار مجبور بشی بعضی از پروژه ها رو انجام ندی ! مهم نیست الان توی کدوم پله این مسیر قرار داری ، هنوز شروع نکردی ! یا 4 سال داری این کار رو انجام میدی ، این 6 مورد خیلی بیشتر از چیزی که فکر میکنی میتونه کمکت کنه ، پس زمان بزار و این مقاله رو تا آخرش بخون تا کاملا متوجه بشی برای اینکه به بهترین این رشته تبدیل بشی چه مواردی رو باید رعایت بکنی ، این 6 استباه مهلک رو هر کسی میتونه مرتکب بشه و اصلا به سابقه و ... هیچ ارتباطی نداره . 1. خودتو به روز نگه نداری و فکر کنی دیگه ته این کاری یکی از اتفاقاتی که واسه خیلی از طراح های سایت میفته اینه که متاسفانه فکر میکنن دیگه خیلی طراح عالی هستن و نیاز نیست به روز باشن ، اما توی طراحی سایت و کلا آی تی بیشتر از هر رشته دیگه ای باید خودتو به روز نگه داری چرا که هر روز تکنولوژی های جدید وارد بازار میشه ، اگر خودتو به روز نگه نداری خیلی زود دیگه هرچی بلدی منسوخ شده و به دردت نمیخوره چرا که خیلی ها هستن به روز تر هستند و دارن کلی بهتر ازتو سایت طراحی میکنن . اما چطور با این سرعت خودمو آپدیت نگه دارم ، شاید باورت نشه دوست من ولی این آپدیت شدن اصلا کار سختی نیست ، فقط کافیه هر روز فقط و فقط 30 دقیقه به مطالعه در زمینه کاری خودت بپردازی این 30 دقیقه ها معجزه میکنه ، فقط کافیه روزی 30 دقیه کمتر توی تلگرام و اینستاگرام و ... باشی و توی زمینه کاری خودت به روز بشی . حالا علاوه بر اینکه به روز هستی اینکه بیشتر از هرکسی توی حوزه کاریت اشراف داری بهت اعتماد به نفس فوق العاده ای میده چون واقعا 90% همکارات این کار رو انجام نمیدن و هرچقدر هم الان با تو فاصله داشته باشن به زودی اونها رو خواهی گرفت و به یکی از بهترین طراح های سایت تبدیل می شی 2. من فقط طراح سایت اختصاصی هستم / من فقط طراح سایت با CMS هستم نمیشه واقعا گفت من طراح سایت هستم ولی فقط این کار رو به صورت اختصاصی انجام میدم ، باید توی این کار همه فن حریف بود ، خیلی از کاربران و مشتری ها هستن که به علت های مختلفی تصمیم دارن وب سایتشون به صورت اختصاصی یا با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا طراحی بشه ، پس بهتره شما بتونید هر دو این کار ها رو انجام بدید که به هیچ وجه مشتری رو از دست ندید و توی تمام زمینه ها نمونه کار لازم رو داشته باشید. 3. عدم استفاده از ابزار های سودمند من خیلی از طراح های سایت رو میشناسم که چون نمیخوان موارد جدیدی رو یاد بگیرن مثلا کار با فریم ورک ها رو نمیخوان یاد بگیرن دارن از روش های قدیمی که خودشون بلد هستن استفاده میکنن. مثلا خیلی ها رو میشناسم که توی طراحی قالب تمایلی به استفاده از فریم ورک های مختلف ندارن و میگن همه چیز رو باید از صفر ساخت ، یا خیلی ها رو میشناسم که واسه طراحی یک سایت بسیار ساده میان از لاراول یا ... استفاده میکنن . ابزار ها برای این به وجود میان که ما کار رو راحت تر انجام بدیم ، مثلا حتما لازم نیست بیایم و برای یک سایت ساده از برنامه نویسی اختصاصی استفاده کنیم میتونیم از وردپرس استفاده کنیم هم سریعتر انجام میشه کار و هم اینکه دیگه لازم نیست خیلی چیزها رو از صفر بنویسیم یه طراح هوشمند کسیه که هرجا میتونه از ابزار خوبی استفاده کنه بره و این کار رو یاد بگیره و سرعت کارش رو ببره بالا و ضمنا کارش رو هم راحت تر انجام بده 4. وابستگی به روش های قدیمی تر یکی دیگه از ایرادات طراح های سایتی که کارایشون رو دارن هر روز از دست میدن اینه که چون چیزی رو بلد هستند میگن همه سایت ها با اون روش های قدیمی و منسوخ شده ای که ما میگیم باید انجام بشه . باید سعی کنی همیشه فریم ورک ها و ساختار ها و ... جدیدی که به دنیای طراحی سایت اضافه میشه رو یاد بگیری و همیشه به روز ترین سایت رو به مشتری تحویل بدی ، مثلا اگر فریم ورک جدیدی به وجود میاد چه در طراحی قالب سایت و چه در برنامه نویسی سایت بیای و اونو یاد بگیری و سایتت رو با اون انجام بدی نه اینکه بدون اینکه بری و یادش بگیری بگی به درد نمیخوره . مثلا دوستانی رو دارم که میگن فلان فریم ورک به درد نمیخوره اون سیستم مدیریت محتوا اصلا خوب نیست چرا ؟ چون بلدش نیستن ، چون حاضر نشدن باهاش کار کنن و چون خودشون به چیز دیگه ای تسلط دارن پس همون به درد میخوره و بقیه چیزهایی که ایجاد شده اصلا مهم نیستن و به درد نخور هستن . و مورد داشتیم الان داره با چیزی کار میکنه که سالها اونو به شدت نفی میکرده چون به خودش زحمت نمیداد وقت بزاره و اونو یاد بگیره، و حالا کاملا ازش دفاع میکنه چون خودش یادش گرفته ! ادامه....